Naša Područna škola u Slavonskom Kobašu je predstavnik Brodsko-posavske županije u Projektu LORA
U Zagrebu je od 16. do 18. listopada 2019. održana prva edukacija učitelja/ica i edukatora/ica o održivom razvoju.
Cilj edukacije bio je produbljivanje postojećih i stjecanje novih znanja o održivom razvoju i 17 globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda s posebnim naglaskom na osnaživanje i motiviranje učitelja, škola i organizacija kao inicijatora promjena.
Edukaciju je organizirala udruga Bioteka sa svojim projektnim partnerima, a sudjelovalo je 22 učitelja i učiteljica te edukatori i članovi udruga Bioteka, Biom i Hyla.
Učitelji i učiteljice koji su sudjelovali u edukaciji došli iz različitih krajeva Republike Hrvatske, po jedan/na iz svake županije. Našu Brodsko -posavsku županiju zastupala je učiteljica Slađana Kristek, učiteljica njemačkog jezika koja je našu Područnu školu u Slavonskom Kobašu prijavila na ovaj projekt.
Bila je to jedinstvena prilika da se upoznaju i umreže učitelji i učiteljice iz cijele Hrvatske.
Skupina sudionika bila je raznolika – od učitelja i učiteljica razredne nastave, predmetnih nastavnika i nastavnica stranih jezika, tehničke kulture, prirode i biologije, povijesti i geografije, vjeronauka do samih ravnatelja/ica škola.
Na edukaciji su gostovali vanjski predavači, stručnjaci iz različitih područja koji su svojim predavanjima doprinijeli razumijevanju održivog razvoja i globalnih ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih naroda.
Prvi dan predavanja su održali Elizabet Gašparov iz udruge ODRAZ – Održivi razvoj zajednice i Josip Grgić, savjetnik za obrazovanje Pravobranitelja/ice za ravnopravnost spolova. Gđa. Gašparov polaznike edukacije upoznala je s konceptom održivog razvoja kroz povezivanje tema iz elemenata održivosti (društvena inkluzija, zaštita prirode i gospodarski razvoj) s naglaskom na Globalne ciljeve i načine njihove promocije među djecom i mladima. Gosp. Grgić svojim je izlaganjem predstavio uloge i rad Pravobranitelja/ice za ravnopravnost spolova te upozorio na spolnu diskriminaciju i rodnu stereotipnost koje se pojavljuju u nastavnim materijalima. U prvom dijelu drugog dana održana je edukacija o energetici i njezinom utjecaju na okoliš i društvo. Predavanje su održali Ivana Rogulj i Ervin Gold iz udruge DOOR. Svojom stručnošću objasnili su vezu između klimatskih promjena i energetike te koja je uloga obnovljivih izvora energije. Poručili su da je budućim generacijama važno prenijeti poruku koliko je bitna učinkovitost u raznim elementima života, uključujući potrošnju energije (i proizvoda), kako bi se osigurala dugoročna održivost. Poseban naglasak stavili su na energetsko siromaštvo koje predstavlja jedan od ključnih problema današnjice. U drugom dijelu, Sonja Hlebar i Ina Matijević iz udruge UZOR Hrvatske održale su predavanje o kružnoj ekonomiji i poslovnim modelima u praksi u osnovnoškolskom obrazovanju. S obzirom na to da će današnja djeca u budućnosti biti nositelji takve ekonomije te rasta i razvoja, važno je potaknuti način razmišljanja u smjeru prepoznavanja potencijala u lokalnim zajednicama. Održano je i predavanje o plavoj ekonomiji kao jednim od pravaca kružne ekonomije te je kroz ostvarene projekte prikazano kako ju implementirati u škole. Trećeg dana fokus je bio na zaštiti prirode te rješavanju nekih od izazova s kojima se susreću škole pri provedbi projekata u svojim sredinama. Što je priroda, zašto ju je bitno očuvati i zaštiti, što ju najviše ugrožava te što se radi na europskoj, hrvatskoj, ali i lokalnoj razini objasnile su Jelena Babić iz udruge Hyla, Dunja Delić iz udruge Biom i Petra Peleš iz udruge Bioteka. Kroz izlaganja predstavile su i aktualne projekte zaštite prirode i okoliša koji se provode u njihovim matičnim udrugama te kako se u iste mogu uključiti osnovne škole, ali i pojedinci. Sva predavanja bila su popraćena nizom radionica u kojima su sudionici edukacije aktivno sudjelovali i bili potaknuti na konstruktivno i kritičko promišljanje o temama održivog razvoja, te se kroz njih demonstriralo nekoliko metoda obrazovanja koje se mogu primijeniti u radu s učenicima.
Zaključno, osim novih informacija i znanja koje su dobili kroz predavanja, svi sudionici edukacije bili su dodatno motivirani mijenjati sebe, svoju školu ili organizaciju te lokalnu zajednicu u smjeru održivog razvoja.
Projektni tim koji čine udruge Bioteka, Biom i Hyla te OŠ Borovje iz Zagreba projektom LORA obići će sve škole koje sudjeluju u projektu te s njima izraditi inovativan i suvremen obrazovni program za održivi razvoj, jedinstveno oblikovan prema specifičnim potrebama škole.
Učiteljica: Slađana Kristek, učiteljica njemačkog jezika
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |