preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Prijava u obliku:
ime.prezime
zaporka (password)


 
 
 

Raspored zvona

1. 8:00 – 8:45
2. 8:50 – 9:35
3. 9:40 – 10:25
    veliki odmor
4. 10:40 – 11:25
5. 11:30 – 12:15
6. 12:20 – 13:05
7. 13:10 – 13:55
8. 14:00 – 14:45


 

 
 
 
 
 
 
Vijesti

Preporuke roditeljima - Briga o mentalnom zdravlju djece u vrijeme epidemije

Poštovani roditelji,

u ovom izazovnom vremenu nikako ne smijemo zaboraviti važnost brige za mentalno zdravlje djece. Djeca reagiraju različito, ali sigurno je – ovakva iskustva pogađaju baš svakoga.

Postoje određeni oblici podrške koji su sada potrebni svakom djetetu.                                            

Djeca danas trebaju:     

  • odrasle da ih slušaju više nego inače
  • vrijeme da prepričaju, nacrtaju ili kroz igru prožive ono što im se događa
  • pomoć odraslih da imenuju svoje emocije i povežu ih s događajima oko sebe   
  • znati da su sve njihove emocije normalne, nema zabranjenih emocija, samo  neugodnih (a sve predstavljaju normalnu reakciju na  nenormalnu situaciju)   
  • strukturu dana, ona će vratiti izgubljeni osjećaj kontrole
  • fizičku blizinu osoba koje vole, ona vraća osjećaj  sigurnosti
  • odmak  od teških sadržaja (mediji), a više igre i zabave
  • ostati u kontaktu (online) s prijateljima i drugim osobama koje su im važne
  • usmjeravanje na ono što mogu učiniti (održavanje higijene tijela i prostora, držanje fizičke distance od drugih) umjesto onoga na što ne mogu utjecati (učiniti da svi ozdrave)     
  • usmjeravanje na provjerene i stručne izvore informacija (sada više vremena provode onilne, te je potrebno pratiti njihove aktivnosti)                         
  • dozvolu i poticaj da traže pomoć ukoliko se ne osjećaju dobro                                                                                                                                                   

Nemojte djeci obećavati ono što ne možete ispuniti; kako će sve ovo brzo proći i sve će biti  isto kao prije. To ne znamo. Ono što možete obećati je samo ono što možete i ispuniti; da ćete kao obitelj biti podrška jedni drugima da se nosite s neizvjesnošću koliko god trajala. Mnoge obitelji imaju dobre kapacitete da se nose s ovakvim situacijama i obično ih uspješno prevladaju.

Više nego inače važno je, a predstavlja i dužnost roditelja u online školi, da redovito komunicirate s razrednicima. Razrednici trebaju povratnu informaciju o tome kako se učenik snalazi u online učenju i postoje li teškoće koje ne uspijeva prevladati. Motivirati djecu na redovito izvršavanje zadataka u online školi je još jedan izazov za roditelje, a neke savjete o tome možete pronaći i na https://www.roditelji.hr/skola/strucnjaci-hrabrog-telefona-savjetuju-kako-motivirati-djecu-na-ucenje/.

 Na kraju, ne zaboravite brinuti o vlastitom mentalnom zdravlju. Vi ste djeci „prva crta obrane“ i model koji oponašaju. Brinući o sebi, brinete o njima. U redu je da nemate odgovore na sva pitanja. U redu je da i sami proživljavate čitav spektar različitih emocija. U redu je i da tražite psihološku pomoć ako se ne osjećate dobro, kao i da djeci date dopuštenje za to.

U Hrvatskoj su se vrlo brzo organizirale različite linije koje pružaju psihološku pomoć. Djeci je već dobro poznata podrška Hrabrog telefona na kojemu rade stručnjaci s dugogodišnjim iskustvom u e-savjetovanju i telefonskom savjetovanju djece, ali i odraslih. Osim toga, na stranicama Hrabrog telefona - https://hrabritelefon.hr/  i Poliklinike za zaštitu djece i mladih grada Zagreba - https://www.poliklinika-djeca.hr/ možete naći mnoge korisne i stručne savjete vezane za pružanje podrške djeci u novonastaloj situaciji. Društvo psihologa Brodsko-posavske županije također je otvorilo liniju za pružanje pomoći putem telefona, a tu su i brojne druge udruge za pružanje psihološke pomoći o čemu vas svakodnevno informiraju mediji.

Kao školska psihologinja, ja sam dostupna našim učenicima putem virtualnih učionica i putem službenog mail-a. Također, putem službenog mail-a stojim na raspolaganju i vama za sva pitanja, pomoć i podršku.

Budimo više nego inače nježni i brižni prema sebi i djeci. Kad ova situacija bude iza nas, ni oporavak od iste vjerojatno neće teći glatko i trajat će duže nego želimo. Nakon ovakvih iskustava, obično više ne budemo isti kao prije. A to svakako znači i priliku da budemo bolji.

Ana Zdjelavić, mag.psych.

 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ankica Novaković   datum: 31. 3. 2020.

Tražilica

Kalendar
« Srpanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

 

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Anketa
Koliko imaš prijatelja na facebooku?







Forum
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka

Korisni linkovi
Edukacija

Zabava

Ostali linkovi


 

Stranica je posjećena
free hit counter
puta.

 

 

 





preskoči na navigaciju