Umjetnost u zajednici
Umjetnost je uvijek bila dio društvene zajednice, promovirala je solidarnost, podizala svijest i poticala na zajedništvo. Vrijeme je ,više nego ikad, pogodno i nužno za rad s učenicima u pravcu podizanja svijesti o potrebitima, pripadnosti kolektivu i osobnoj odgovornosti i solidarnosti . Solidarnost je ljudsko zajedništvo, spremnost da se pomogne i iskaže podrška onima koji je trebaju.
Krajem prošle godine, pored svih kaotičnih dešavanja, zatekli su nas i razorni potresi u Banovini. Vjerujem da smo svi bili u mislima kako pomoći, da smo to činili i mislili kako još i kako dalje. Onda je sam dobila inicijativu koju sam rado prihvatila.
Organizacija bash ART poslala je inicijativu učiteljima LK diljem Hrvatske da početkom drugog razdoblja s učenicma organiziraju izradu likovnih djela koja bi uključili u zajednicu.Plakati i radovi tematski su povezni na kaotična dešavanja 2020. i sve potrese
Cilj je uključiti likovnost u zajednicu i dati svim učenicima priliku da izraze svoje osjećaje i podršku nastalim situacijma ( sloboda govora).
Idjea je da se što više škola uključi i da izložba postane virtualna na razini Hrvatske.
Radila sam sa svim učenicima višh razreda i 4k u kojem predajem.Priključila se i učiteljica RN Julijana Kolundžić kroz izradu radova sa 3k, te učiteljica Nataša Đuričić sa 3a razredom kroz izradu srca.
Osmislila sam motivaciju za rad s učenicma od 5-8 razreda kroz likovne radove, a učenici nižih razreda mogli su uključili su se u izradu zajedničke instalacije svih učenika -
Srce za Banovinu izradom toplih srca od ostataka tkanine. Mogli su primjeniti vještinu šivanja ili veza ili i uz druženje s bakom ili mamom savladati osnove . Neki jako savjesno prihvatili , rezulatat je pano pun topline. Pojedini učenici viših razreda izradili su i nekoliko srca.
Peti razredi su oslikavali slike /motive uljnim pastelama i vodenim bojama inspiriranim slikama razorenog područja.
Učenici šestog razreda prikazali su u odnosu pozitiv-negativ kaotičnu 2020. uz glavna obilježja: covid,online skole, izolacija, potresi, požari u Australji, brojene smrti poznatih osoba.
Sedmom razredu sam dala motive gradova stradalih u potresu - fotografije koje su kidanjem i docrtavanjem nadograđivali crtanjem tušem u pravcu konstrukcije- izgradnje i dekonstrukcije uzrokovane potresom, tako da su nastale brojne razglednice Petrinje. Učenici osmih razreda također su birali motiv iz pogođenog područja i neutralnim degradiranim vodenim bojama slikali.
Velik dio radova možete pogledati na prozorima Hrvatskog doma u Oriovcu , u predvorju ljekarne Oriovcu, na prozorima frizreskog salona " Kaća " u Slavonskom Kobašu , kao i na prozorima škole. Osobno sam jako zadovoljna radom svojh učenika.
Doprinos izložbi su dale i naše vjeroučiteljice koje su sa svojim razredima izradile izložena srceta.
Tko želi može sudjelovati dobrovoljnim novčanim prilogom koji ćemo poslati potrebitima. Pomozimo jer ćemo i mi nekad trebati pomoć, no, ne samo za to. Pomozimo jer ta djeca i ljudi trebaju pomoć sada.
Učiteljica LK
Alena Martinović MIleusnić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |