Snovostroj-MyMachine
RADIONCE U NAŠOJ ŠKOLI
U četvrtak 24.2., za vrijeme zimskog odmora, u našoj školi održane su radionice projekta MyMachine Hrvatska pokrenutog u suradnji sa MyMachine Global Foundation. U provedbi projekta uključeni su Arhitektonski fakultet Zagreb, udruga Fablab i IPOL
( Institut poduzetničkog obrazovanja i inovacija)
MyMachine predstavlja izazov koji se bavi međugeneracijskom suradnjom unutar obrazovnog sustava, učenici i studenti rade u istom prostoru, inovativni projekt u području obrazovanja.
Učenici, primarno nižih razreda, smišljaju svoj " DreamMashine"odnosno stroj kakav požele. Važno je da učenici puste mašti na volju. Nisu određene teme, što znači da stroj može biti samo iz zabave, može pomoći u rješavanju problema nekog grada ili čak problema što se tiče cijelog svijeta. Učenici željeni stroj prikazuju pomoću crteža, modela. Poticaje im daju studenti.
Studenti projektiraju i dizajniraju ideje smišljenih strojeva koje dalje prosljeđuju učenicima srednjih strukovnih škola koji rade prototipove strojeva uz asisenciju maštovitih inovatora strojeva.Tu dolazi do susreta prvog i drugog stupnja obrazovanja.
MyMachine nije natjecanje, ovdje su svi pobjednici sa svojom kreativnošću i timskim radom, važno je naglasiti.
Radionice su vodile studentice 2. i 3. godine Arhitektonskog Fakulteta Zagreb smjera Industrijski dizajn ( Lucija Kurtović, Korana Mileusnić, Lara Vondraček- u RN i Eva Rodnis,Mia Krakan u PN)
Do projekta smo došli zahvaljući studentici treće godine AF, Korani Mileusnić, koja je ovom gestom i zauzimanjem iskazala zahvalnost svojoj Osnovnoj školi "Ljudevit Gaj " Lužani . Radionice su održane i u OŠ "Dr Stjepan Ilijašević" PŠ Slavonski Kobaš. Ove dvije škole su jedine ( prve) u Hrvatskoj realizirale prvu fazu ovog svjetskog projekta.
Odaziv na radionice je bio izuzetan, no naravno radi epidemioloških uvjeta i mogućnosti rada moralo se vodit računa o broju učenika.
Učenike je motivirala učiteljica LK Alena Martinović Mileusnić , koja je prepoznala značaj ovog kreativnog izazova i prihvatila obaveze organizacije.
Sa studenticama, kao poticaj, podrška, i prije svega organizator ove inicijative bili su gospodin Roberto Vdović-mr.sc.docent na Arihitektonskom fakultetu u Zgb na Katedri za arhitektonsko projektiranje, predsjednik udruge FabLab i predsjednica udruge IPOL gđa Zrinka Valetić (Institut poduzetničikog obrazovanja i inovacija).
Iskazali su veliko zadovoljstvo prije svega idejama naših učenika, a isto tako i organizacijom i gostoljubivošću od strane domaćina.
Izuzetna vrijednost ovog projekta je da učenici vide da ono što se stvara u učionici može djelovati u stvarnom svijetu, da vide svoje ideje u novom svjetlu.
Ovaj projekt gradi vjeru u kreativnost kod učenika osnovnih škola, srednjih i na visokoj razini-studenata- da postanu pokretači promjena u vlastitom životu, zajednici, svijetu ...
Što je tvoj snovostroj?... Kako djeca mogu djelovati na probleme širom svijeta?
.. kako svoje ideje dovesti u život da rješe osobne, probleme u zajednici ili globalne izazove ili samo zato što je jako zanimljivo..Jedinstvena je suradnja između svih stupnjeva školovanja kroz ovaj projekt.
Učenici uče kako bit kreativni, da je postojanje ideje bitno i što sve treba da ideja zaživi.
Prvi korak je uspješno odrađen,veliko je bilo zadovoljstvo i vreva na hodnicima škola dok su studentice postavljale izložbu radova nakon radionica a učenici predstavljali svoje uratke , susreli se sa mnoštvom neočekivanih ideja, a potom dali svoja dva glasa, za njih najboljim, najnteresantijim, najpotrebnijim radovima. Potom su radili na doradi ideje prva tri izabrana rada.
Izrazila su naša djeca senzibilitet za nemoćne, siromašne, ugrožene, iskazala vlastite emocionalne probleme kroz promjene koje odrastanje nosi, također izrazili praktične potrebe i naizgled naivne dječje potrebe. Izuzetno interesantno je bilo slušati taj oluju ideja. Moram priznati da u svom radnom vijeku ( a u trećem desetljeću sam) na jednom mjestu nisam čula toliko raznovrsnih ideja tako da pohvala ide studenticama koje su se odlično snašle iako su prvi puta radile sa djecom.
Vrijeme provedeno u radionicama MyMachine kreativno je i izuzetno pozitvno za dječju vjeru u svijet koji dolazi, koji stvaramo, koji će stvarati.
Zahvalana sam na prilici koju smo izvrsno realizirali.
Druga faza projekta ( u kojoj će se odlučiti koji radovi će ići u realizaciju ) će se odvijati kroz nekoliko narednih mjeseci a treća do kraja godine. Planirano je da se u godini dana odvije cijeli proces - od ideje, preko razrade do prototipa. Treća faza rada odvijat će se u srednjim školama u Novoj Gradiški.
U prilogu radovi fotografije sa radionica i radovi učenika.
Priredila učiteljica LK
Alena Martinović Mileusnić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |