INEGRIRANI RADNI DAN U LOKALNOJ ZAJEDNICI
PROŠLOST I SADAŠNJOST LOKALNE ZAJEDNICE
Zadnji nastavni dan prije proljetnog odmora (28. 3. 2018.) proveden je kao integrirani radni dan, s temom prošlost i sadašnjost lokalne zajednice. To znači da nastava nije održana kao svakog drugog dana, nego da su predmeti bili međusobno integrirani, da nije bilo zvona te da su učenici odrađivali zadatke vezane isključivo za lokalnu zajednicu. Bilo je puno priprema za provedbu svih aktivnosti, ali je dan bio uspješan, zanimljiv i poučan.
Prilikom pripremanja integriranog dana važnu je ulogu imalo i Vijeće učenika koje je obavljalo neke od aktivnosti za uspješnu provedbu integriranog dana. Učenici su izradili plan Oriovca na velikom formatu koji je bio izložen u holu škole, a na koji su ucrtavali lokacije koje su obilazili. Također su izradili plan mjesta i na malom formatu te je svaki učenik plan nosio sa sobom prilikom obilaska mjesta, a kasnije su planove uložili u svoje mape Građanskog odgoja i obrazovanja. Vijeće učenika je imalo zadatak da ostatak razreda upozna s aktivnostima integriranog dana. Nekoliko dana prije, posjetili su načelnika Općine Antuna Pavetića i zamjenicu načelnika Željku Čorak. Prvo su im izložili što sve planiramo provoditi, a onda su zatražili suradnju i pomoć na nekim aktivnostima. Načelnik i njegova zamjenica su se rado odazvali te su nam pomogli u organizaciji provedbe integriranog dana. Ustupili su nam prostor kino - dvorane, prostor KUD – a, dali nam odgovarajuću literaturu koja nam je bila od velike pomoći. Tijekom samog integriranog dana, načelnik je rado pristao dati učenicima intervju, a zamjenica načelnika je svim našim učenicima predmetne nastave održala uvodno predavanje o samoj Općini koje nas je uvelo u daljnji tijek proučavanja lokalne zajednice. Predavanje je održano u prostorima Matične škole, bilo je primjereno dobi učenika te su učenici sa zanimanjem slušali.
Učenici su, zajedno sa svojim učiteljima, obilazili razne lokacije u Oriovcu, ovisno o temi koju su proučavali. Niži razredi su išli do centra mjesta, razgledavali crkvu, spomenike, seosko dvorište te su razgledavali narodnu nošnju u prostorima KUD –a Luka Ilić Oriovčanin. Nošnju im je detaljno pokazala zamjenica načelnika Željka Čorak budući da je i sama članica KUD- a. Učenici 5. a razreda su proučavali samu povijest Oriovca te su obišli staru česmu, knjižnicu i spomenike. Na taj su način prikupljali podatke o razvoju i prošlosti Oriovca. 5. b i 6. a razred su bili u istoj skupini koja se bavila velikim ličnostima Oriovca, a to su : Stjepan Ilijašević, Luka Ilić Oriovčanin i Fran Gundrum. Budući da smo E – škola, grupa je koristila suvremene tehnologije te su izradili scenarij poučavanja o spomenutim ličnostima, a dostupno je isključivo u digitalnom obliku. 6. b razred je je provodio intervju s načelnikom i župnikom. S unaprijed pripremljenim pitanjima, proveli su i evidentirali razgovore, a prikupljene informacije su obrađivali tijekom radionice.
7. a i 7. b razred je upoznavao poduzetništvo ovog područja pa su posjetili tvornice Oriolik i Rekord tim. Pripremili su pitanja o proizvodnji, zaposlenosti, uspjehu prodaje i sl. te su na radionici izrađivali i grafikone kojima su prikazali podatke koje su saznali. Učenici 8. a i 8. b razreda su proučavali povijest školstva Općine Oriovac pa su obišli stare škole, uspoređivali broj učenika nekad i danas te istaknuli sve specifičnosti vezane za školstvo.
Po povratku s terena učenici su u svojim učionicama sređivali podatke koje su saznali, pisali izvješća svog rada, izrađivali grafikone, prezentacije, plakate i slične materijale. Kao završnu aktivnost, odigrali smo Kahoot kviz o poznavanju života i djela poznatih ličnosti : Stjepana Ilijaševića, Luke Ilića Oriovčanina i Frana Gundruma.
Tema je bila neiscrpna te nam ostavlja prostora da se njome i nastavimo baviti. Učenici i učitelji su jako zadovoljni provedbom ove vrste nastave i teme koju smo proučavali. Na taj smo način u ugodnom ozračju započeli svoj proljetni odmor povodom Uskrsa.
Emica Andrijević, pedagoginja
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |