2019-10-28 13:13:44

ERASMUS+ PROJEKT „PLAY CHILDREN PLAY“

MOBILNOST U FINSKU (TAMPERE (Pirkkala)) – 22.-25. listopada 2019.

 

OŠ „Dr. Stjepan Ilijašević“ Oriovac je 15. listopada 2019. započela KA2 Erasmus+ Projekt s još tri druge škole, iz Finske, Španjolske i Belgije.

Osnovna škola iz Finske, točnije iz mjesta Pirkkale, Kurikankulman koulu kao koordinator cijeloga projekta bila je domaćin prve mobilnosti koje je trajala od 22. listopada 2019. – 25. listopada 2019. Antun Javor, Emica Pišonić i Jasna Vidmar bili su predstavnici naše Škole koji su sudjelovali u svim planiranim aktivnostima prvoga sastanka.

U ponedjeljak, 21. listopada 2019. krenuli smo put Finske. Prvi radni sastanak započeo je 22. listopada 2019. i na njemu su se dogovarale dužnosti i raspodjela poslova država sudionica projekta. Nakon detaljnih dogovora o daljnjim mobilnostima nastavili smo s radionicom eTwinning koju nam je održala predstavnica finske agencije za mobilnost Tina Sarisalmi. Tijekom sastanka svi sudionici su uključeni u Play Children Play projekt na eTwinningu. Hrvatska je dobila zaduženje održavanja eTwinning stranice i pokretanja YouTube kanala za podizanje videa na eTwinning.

23. listopada 2019. izradili smo evaluacijske listiće za planirane aktivnosti te detaljnije dogovorili sadržaje koji će se objavljivati na eTwinningu i postavili prve materijale na istu. Dogovoreno je da Hrvatska osnuje YouTube kanal kada se vrati u Hrvatsku. Potom smo posjetili jednu od najmodernijih osnovnih škola u Finskoj, Comprehensive School Nuoliala, s oko 800 učenika, a od sljedeće školske godine i 900. Školu pohađaju učenici od 0. (šest godina starosti) do 9. (oko 15 godina starosti) razreda (iako ove godine imaju učenike samo do 8. razreda). Škola je opremljena najmodernijom IKT opremom te svim potrebnim popratnim sadržajima. Ono što smo uočili kao najveću razliku između naših obrazovnih sustava je broj sati tehničke kulture, koji iznosi tri sata tjedno, te po dva sata domaćinstva tjedno od 7. do 9. razreda. Također je bitno istaknuti da u učionicama nema dovoljan broj stolova i stolica za svakoga učenika, nego učenici mogu slobodno birati žele li tijekom aktivnosti stajati, ležati ili sjediti. Potom smo se vratili u Kurikankulman koulu gdje smo sudjelovali u Play Children Play večeri koju su nam organizirali domaćini. Tijekom večeri mogli smo sudjelovati i promatrati tradicionalne finske igre na otvorenom. U igrama su sudjelovali roditelji i učenici Kurikankulman koulu škole. Važno je napomenuti da tu školu pohađaju učenici od 0. do 2. razreda osnovne škole. Vidjeli smo 5 različitih igara na otvorenom. Sve igre koje smo vidjeli sličile su igrama koje se igraju i u Hrvatskoj, ali svaka je imala dio koji je bio karakterističan za Finsku. Druge države sudionice zaključile su isto.

U četvrtak, 24. listopada 2019., održali smo nastavu za učenike 0. i 2. razreda  iz Kurikankulman koulu. Učenici su vrlo pozitivno reagirali na sate koje smo im održali. Kroz nastavu pokušali smo im približiti hrvatsku državu, znamenitosti, poznate osobe, tradicionalnu hranu i odjeću te pjesme. Učitelji koji su promatrali naše sate komentirali su da i oni na isti način izvode nastavu. U poslijepodnevnim satima upoznali smo se s tradicijom i kulturom Finske posjetivši Vapriikki muzej u kojem je i dio posvećen igrama. Poslije muzeja posjetili smo mjesto iz kojega je nastao Tampere, grad u kojem smo odsjeli. Bila je to prva tvornica tkanine, sada pretvorena u restoran. Na radnoj večeri razmijenili smo iskustava obrazovnih sustava zemalja sudionica projekta.

Petak, 25. listopada 2019., bio je rezerviran za hospitacije finskim učiteljima (Job Shadowing). Imali smo uvid u sve razrede i učitelje te se detaljnije upoznali s njihovim načinom rada i pristupom nastavi. Zanimljiv je bio sat koji smo pogledali u šumi, gdje se redovito odvija nastava na otvorenom. Učenici u šumi imaju ručak i nastavu nevezano za vremenske uvjete. Večer je završila tradicionalnim finskim petkom – finskom saunom. Tradicionalno petkom svi poslije posla odlaze u javnu saunu gdje se rješavaju stresnoga tjedna. Moramo priznati da je to bilo jedinstveno iskustvo, budući da se nakon petominutnog boravka u sauni treba okupati u vrlo hladnome jezeru i tako dva do tri puta. Nakon saune slijedila je radna večera gdje smo dogovorili detalje posjeta u Hrvatskoj.

U ranim jutarnjim satima, u 2:50, 26. listopada 2019. krenuli smo put Hrvatske gdje smo se vratili puni korisnih ideja koje planiramo diseminirati i implementirati u nastavi.

Naša škola je domaćin drugoga sastanka (5. – 8. svibnja 2020.) ovoga projekta. Nadamo se da ćemo drugim državama sudionicama moći pokazati što više tradicionalnih igara na otvorenom kao i tradicionalnih društvenih igara. Ovim putem vas sve pozivamo da se prisjetite svog djetinjstva i upoznate nas s igrama koje ste igrali kao djeca.

Antun Javor, Emica Pišonić i Jasna Vidmar


Osnovna škola "Dr. Stjepan Ilijašević" Oriovac