2022-05-10 08:50:23 Mobilnost u Španjolsku (Alcala de Henares) Nakon više od dvije turbulentne i teške godine, mobilnosti u sklopu međunarodnog Erasmus + projekta „Play Children Play“ se nastavljaju. Planirane aktivnosti su tijekom pandemijskog vremena doživjele značajne promjene, ali projekt nije stao. Iako su se do sada trebale odraditi već dvije mobilnosti, zbog preporuka Nacionalnih agencija te koordinatora projekta neke su na žalost otkazane, neke pomaknute ili izmijenjene. Od naše zadnje mobilnosti u Finskoj (Pirkkala) do sada smo jedni drugima slali razne zadatke koje smo provodili s našim učenicima, a s ciljem upoznavanja tradicionalnih igara, kulture i običaja zemalja partnera (Finska, Belgija i Španjolska). Tako smo naše europske prijatelje upoznali s društvenom igrom Lisica i lovac – koju su strani učenici igrali na nacrtanim pločama, ali i u živo na igralištu – učenici u Španjolskoj su čak sašili i odjeću za ovu igru. Prema dojmovima njihovih učitelja mogli smo zaključiti kako su u igri uživali te razvijali strateške sposobnosti i koristili osnove kombinatorike. Prijatelji iz Finske su nam poslali vježbe istezanja i razgibavanja koje smo mogli koristiti kao mikropauze u nastavi za vrijeme pandemije kada su naši đaci vrijeme provodili pretežito bez doticaja s drugim učenicima. Vježbe su se vrlo lako mogle uklopiti u sadržaje poučavanja svih nastavnih predmeta, a učenici su naučili dobre vježbe razgibavanja koje mogu i dalje koristiti u vremenima kada se slabije kreću. Nadalje, učitelji iz Belgije su nam poslali tradicionalnu belgijsku pjesmu (Worden wat je wil), a njihova učiteljica je osmislila korake koje su naši učenici mogli vježbati uz snimku i glazbu. Kako su se naši đaci zabavili, mogli ste vidjeti na stranicama naše škole. Kroz ovu zanimljivu aktivnost učenici su mogli čuti jezik naših prijatelja te uz glazbu i pokrete uživati i razvijati osjećaj za pokret i ritam. Zadnji zadatak koji smo dobili bio je od naših prijatelja iz Alcale de Henares (Španjolska). Zadatak je bio tijelima ispisati poruku. Ovaj zadatak je možda više rezerviran za starije učenike iako se jednostavnije poruke mogu ispisati i s mlađima. Sve faze projekta su objavljivane na stranici škole pa ih se moglo periodično pratiti. Svi su ti zadatci odrađeni prije samog polaska na razmjenu u Osnovnu školu CEIP Antonio de Nebrija smještene u Alcali de Henares – 40ak kilometara udaljeno od Madrida. Na ovoj mobilnosti sudjelovalo je troje učitelja naše škole: učiteljica Likovne kulture Alena Martinović Mileusnić, učiteljica Matematike Marija Tomljenović Mličević te učitelj Engleskog jezika Antun Javor. Učitelji su u školi CEIP Antonio de Nebrija održali dva školska sata u 4. i 5. razredu na kojima su predstavili školu u kojoj rade te naveli zanimljivosti i osnovne činjenice svoje zemlje, poučavali su učenike riječima za boje na hrvatskom jeziku kroz zanimljive aktivnosti brain gyma koje je provela učiteljica Likovne kulture, a brojevima na hrvatskom jeziku kroz zanimljive aktivnosti poučavala ih je učiteljica Matematike. Učenici su rado sudjelovali u aktivnostima, a izgovaranje riječi na našem jeziku im je bilo posebno zanimljivo zbog brojnih glasova i izgovora kojih u njihovom jeziku nema. Bili su vrlo angažirani u području sporta i prepoznavanju sportskih velikana Hrvatske. Nadalje, osim održanih sati, učitelji su sudjelovali u promatranju njihove nastave i održavanju radionica vezanih uz projekt. Cijela škola je bila uređena u bojama i tematici našeg projekta. Svaka zemlja sudionica je imala svoj kat škole – tj. određeni katovi su bili ukrašeni zastavama zemalja sudionica, poznatim ličnostima, crtežima i slikama poznatih građevina, izuma ili povijesnih ličnosti. Svaka zemlja imala je i gastronomski kutak pa su se u našem kutku našli i neizostavni crteži kulina, sarme, štrukli, praca, orahnjače, sira i tartufa. Učenici su čak izradili i kuharicu na hrvatskome jeziku sa slikama poznatih jela. Trud koji su uložili u uređenje škole za dolazak gostiju je vrijedan divljenja. Učenici su izvrsno prihvatili nas učitelje te oni hrabriji su često komunicirali s nama na engleskom jeziku, a španjolske sapunice koje smo davno gledali su nam pomogle da određene stvari i sami razumijemo iz govora učitelja i učenika – hvala Esmeraldi i Marisol 😊. U školi smo održavali i sastanke na kojima smo ispunjavali Mobility Tool – u kojemu se prate i zapisuju troškovi projekta te smo ažurirali našu eTwinning stranicu novim podatcima i slikama vezanima uz faze projekta. Također, jedan dan je održana priredba učenika u školskom dvorištu u kojemu je svaki razred pripremio određenu plesnu ili glazbenu točku. Neki su pokazali svoje plesačke, sviračke, a neki i pjevačke sposobnosti. Zadnji dan su učenici odigrali brojne igre vezane uz projekt: igre svih projektnih partnera, ali i domaće španjolske igre. Svaki razred je odigrao svaku igru. U školskom dvorištu su bili punktovi s različitim igrama, za svaku igru su učenici imali 15 do 20 minuta. Ravnatelj je na razglas svaki puta upozorio kada je vrijeme za rotaciju, a u međuvremenu je svirala španjolska pop glazba. Atmosfera je bila vrlo opuštena i poticajna. U nekim igrama su se okušali i učitelji. Da ne mislite kako smo svo vrijeme proveli u poslu i školi, slobodno vrijeme smo provodili u turističkom razgledavanju Alcale (uz lokalne vodiče), ali smo i dva puta posjetili Madrid. Očarani gastronomijom, arhitekturom, umjetnošću i ljepotama grada bez problema smo u dva dana propješačili preko 40 km, što nam čak nije pokvarila niti kiša jedan od tih dana. Iskustvo koje se ovakvom razmjenom učitelja stekne je neprocjenjivo i neotuđivo te mijenja poglede kako na obrazovni sustav tako i na život. Upoznajući druge kulture i njihov način života, običaje, tradiciju i sustav širimo vlastite poglede na život te uočavamo kako stvari često nisu crno-bijele, a vlastite stavove izgrađujemo na osnovu iskustava. Zato su ovakve međunarodne suradnje od iznimne važnosti za svaku školu, njihove učenike i učitelje. Do kraja projekta u listopadu 2022. godine ostaje nam još jedna mobilnost koja bi trebala biti održana krajem rujna 2022. godine u Belgiji. Uistinu se veselimo i toj mobilnosti, ali u isto vrijeme smo tužni što se naša međunarodna priča bliži svome kraju. Možda nam je to poziv da nastavimo i dalje s ovakvim divnim iskustvima! |
Osnovna škola "Dr. Stjepan Ilijašević" Oriovac |