2024-06-25 08:21:52

Projekt "Pazi, igra kreće"

Provedba Play Attention programa započela je s ciljem poboljšanja vještina pažnje i koncentracije kod učenika. Program je osmišljen tako da pomaže učenicima u razvijanju boljih vještina slušanja, lakšeg započinjanja zadataka, samostalnog započinjanja domaće zadaće te bolje organiziranosti. Očekivani prvi rezultati pojavljuju se nakon otprilike 20 tretmana, a jednom usavršene vještine ostaju dugoročno korisne jer ih učenici svakodnevno koriste.

U prvom razdoblju projekta, psihologinja i pedagoginja škole identificirale su učenike koji bi imali koristi od Play Attention tretmana. U projekt je uključeno šest učenika s kojima se kontinuirano provodio program i pratio napredak. Nastavnici, zbog svoje ključne uloge i vremena provedenog s učenicima, procijenili su koja djeca bi imala koristi od programa na temelju njihovog ponašanja u školi, reakcija na zadatke koji zahtijevaju pažnju i koncentraciju.

Školska psihologinja napravila je detaljniju procjenu koristeći Skalu hiperaktivnost – impulzivnost – pažnja (HIP) autorice Anite Vulić-Prtorić. Nakon sekundarne selekcije, psihologinja i pedagoginja obavile su informativne razgovore s djecom i njihovim roditeljima. Tijekom tih razgovora roditelji su informirani o metodama rada, aktivnostima i benefitima tretmana. Nakon što su roditelji dali svoje suglasnosti, planirani su tretmani. Tretmani su započeli u dogovorenom rasporedu, odvijajući se u pravilu jednom tjedno, ovisno o potrebama i obavezama djece. Ciljane aktivnosti i igre prilagođene su svakom djetetu kako bi se poboljšale specifične vještine u kojima dijete pokazuje određene teškoće. Tijekom provedbe tretmana, napredak svakog učenika redovito se pratio i bilježio. Psihologinja i pedagoginja, zajedno s razrednim vijećem pojedinog učenika, zajednički su evaluirale promjene u ponašanju, reakcijama na zadatke, organizaciji rada i samostalnosti učenika. Povratne informacije također su se redovito dijelile s roditeljima kako bi bili informirani o napretku njihove djece. Prema izjavama predmetnih nastavnika i roditelja, provedbom Play Attention programa postignut je pozitivan napredak kod učenika u razvoju vještina pažnje i koncentracije. Redovito praćenje i prilagodbe programa prema potrebama učenika pokazale su se ključnima u ostvarivanju ciljeva programa. Daljnje aktivnosti usmjerit će se na održavanje postignutih vještina i njihovu primjenu u svakodnevnom životu učenika.

Školska psihologinja napravila je detaljniju procjenu koristeći Skalu hiperaktivnost – impulzivnost – pažnja (HIP) autorice Anite Vulić-Prtorić. Nakon sekundarne selekcije, psihologinja i pedagoginja obavile su informativne razgovore s djecom i njihovim roditeljima. Tijekom tih razgovora roditelji su informirani o metodama rada, aktivnostima i benefitima tretmana. Nakon što su roditelji dali svoje suglasnosti, planirani su tretmani. Tretmani su započeli u dogovorenom rasporedu, odvijajući se u pravilu jednom tjedno, ovisno o potrebama i obavezama djece. Ciljane aktivnosti i igre prilagođene su svakom djetetu kako bi se poboljšale specifične vještine u kojima dijete pokazuje određene teškoće. Tijekom provedbe tretmana, napredak svakog učenika redovito se pratio i bilježio. Psihologinja i pedagoginja, zajedno s razrednim vijećem pojedinog učenika, zajednički su evaluirale promjene u ponašanju, reakcijama na zadatke, organizaciji rada i samostalnosti učenika. Povratne informacije također su se redovito dijelile s roditeljima kako bi bili informirani o napretku njihove djece. Prema izjavama predmetnih nastavnika i roditelja, provedbom Play Attention programa postignut je pozitivan napredak kod učenika u razvoju vještina pažnje i koncentracije. Redovito praćenje i prilagodbe programa prema potrebama učenika pokazale su se ključnima u ostvarivanju ciljeva programa. Daljnje aktivnosti usmjerit će se na održavanje postignutih vještina i njihovu primjenu u svakodnevnom životu učenika.

tekst i fotografija: Ana Helena Papak, školska psihologinja

 


Osnovna škola "Dr. Stjepan Ilijašević" Oriovac