Projekt "Pazi, igra kreće"
Provedba Play Attention programa započela je s ciljem poboljšanja vještina pažnje i koncentracije kod učenika. Program je osmišljen tako da pomaže učenicima u razvijanju boljih vještina slušanja, lakšeg započinjanja zadataka, samostalnog započinjanja domaće zadaće te bolje organiziranosti. Očekivani prvi rezultati pojavljuju se nakon otprilike 20 tretmana, a jednom usavršene vještine ostaju dugoročno korisne jer ih učenici svakodnevno koriste.
U prvom razdoblju projekta, psihologinja i pedagoginja škole identificirale su učenike koji bi imali koristi od Play Attention tretmana. U projekt je uključeno šest učenika s kojima se kontinuirano provodio program i pratio napredak. Nastavnici, zbog svoje ključne uloge i vremena provedenog s učenicima, procijenili su koja djeca bi imala koristi od programa na temelju njihovog ponašanja u školi, reakcija na zadatke koji zahtijevaju pažnju i koncentraciju.
Školska psihologinja napravila je detaljniju procjenu koristeći Skalu hiperaktivnost – impulzivnost – pažnja (HIP) autorice Anite Vulić-Prtorić. Nakon sekundarne selekcije, psihologinja i pedagoginja obavile su informativne razgovore s djecom i njihovim roditeljima. Tijekom tih razgovora roditelji su informirani o metodama rada, aktivnostima i benefitima tretmana. Nakon što su roditelji dali svoje suglasnosti, planirani su tretmani. Tretmani su započeli u dogovorenom rasporedu, odvijajući se u pravilu jednom tjedno, ovisno o potrebama i obavezama djece. Ciljane aktivnosti i igre prilagođene su svakom djetetu kako bi se poboljšale specifične vještine u kojima dijete pokazuje određene teškoće. Tijekom provedbe tretmana, napredak svakog učenika redovito se pratio i bilježio. Psihologinja i pedagoginja, zajedno s razrednim vijećem pojedinog učenika, zajednički su evaluirale promjene u ponašanju, reakcijama na zadatke, organizaciji rada i samostalnosti učenika. Povratne informacije također su se redovito dijelile s roditeljima kako bi bili informirani o napretku njihove djece. Prema izjavama predmetnih nastavnika i roditelja, provedbom Play Attention programa postignut je pozitivan napredak kod učenika u razvoju vještina pažnje i koncentracije. Redovito praćenje i prilagodbe programa prema potrebama učenika pokazale su se ključnima u ostvarivanju ciljeva programa. Daljnje aktivnosti usmjerit će se na održavanje postignutih vještina i njihovu primjenu u svakodnevnom životu učenika.
Školska psihologinja napravila je detaljniju procjenu koristeći Skalu hiperaktivnost – impulzivnost – pažnja (HIP) autorice Anite Vulić-Prtorić. Nakon sekundarne selekcije, psihologinja i pedagoginja obavile su informativne razgovore s djecom i njihovim roditeljima. Tijekom tih razgovora roditelji su informirani o metodama rada, aktivnostima i benefitima tretmana. Nakon što su roditelji dali svoje suglasnosti, planirani su tretmani. Tretmani su započeli u dogovorenom rasporedu, odvijajući se u pravilu jednom tjedno, ovisno o potrebama i obavezama djece. Ciljane aktivnosti i igre prilagođene su svakom djetetu kako bi se poboljšale specifične vještine u kojima dijete pokazuje određene teškoće. Tijekom provedbe tretmana, napredak svakog učenika redovito se pratio i bilježio. Psihologinja i pedagoginja, zajedno s razrednim vijećem pojedinog učenika, zajednički su evaluirale promjene u ponašanju, reakcijama na zadatke, organizaciji rada i samostalnosti učenika. Povratne informacije također su se redovito dijelile s roditeljima kako bi bili informirani o napretku njihove djece. Prema izjavama predmetnih nastavnika i roditelja, provedbom Play Attention programa postignut je pozitivan napredak kod učenika u razvoju vještina pažnje i koncentracije. Redovito praćenje i prilagodbe programa prema potrebama učenika pokazale su se ključnima u ostvarivanju ciljeva programa. Daljnje aktivnosti usmjerit će se na održavanje postignutih vještina i njihovu primjenu u svakodnevnom životu učenika.
tekst i fotografija: Ana Helena Papak, školska psihologinja
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |