"Play Children Play"
Iako su aktivnosti našeg projekta nešto usporile obzirom na trenutnu situaciju, one nisu u potpunosti prestale nego smo planirane igre i ostale aktivnosti morali prilagoditi epidemiološkim uvjetima u kojima radimo. Prije nego napokon krenemo s daljnjim planovima, želimo svoje partnere u projektu što bolje predstaviti svojim učenicima i kolegama učiteljima, roditeljima i svima zainteresiranima. Kako bismo što bolje upoznali svoje partnere u projektu „Play Children Play“, oni su nam ukratko opisali u kakvim školama rade, a kod svake škole se nalaze fotografije te poveznica na prikaz s ulice kako biste mogli vidjeti u kakvom se okruženju oni nalaze.
Kurikankulma škola (Finska)
POVEZNICA ZA STREET VIEW: Kurikankuma_koulu_street_view
Škola Kurikankulma je opća škola koja se sastoji od predškole te 1. i 2. razreda. U njoj je trenutno 155 učenika i 9 nastavnika. Škola se nalazi u Pirkkali u Finskoj. Pirkkala je mali grad smješten u predgrađu grada Tampere, koji je najveći kopneni grad u Skandinaviji i jedan od najvećih gradova u Finskoj te veliko industrijsko središte.
Okolica Kurikankulma škole je mirno područje s uglavnom novoizgrađenim kućama okruženih šumama, jezerima i djevičanskom prirodom. Škola je otvorila svoja vrata i u novoj ustanovi u kolovozu 2003. godine, a sastoji se od 8 učionica, informatičke učionice, sportske dvorane i blagovaonice. Pod istim krovom se nalazi i Kurikankulma vrtić. Vrtić omogućuje blagi prijelaz u predškolu i odličnu priliku za suradnju s Kurikankulma školom. Školski kompleks je okružen lijepim zelenilom dvorišta s igralištem i prostorom za sportske aktivnosti.
Nastava se održava između 8:00 i 14:00 ovisno o dobi učenika. Nastavni sati traju 45 minuta, a učenici obično imaju 15 minuta stanke na otvorenom između svakog sata. Pauza za ručak je 30 minuta. Škola nudi vođene aktivnosti za učenika u jutro prije nastave i poslijepodne. Školska godina započinje sredinom kolovoza, a završava početkom lipnja. Školska godina ima dvoje praznike: jedne u listopadu, a druge u veljači i kraće stanke tijekom Božića i Uskrsa.
Učenici imaju pravo na besplatan obrok i zdravstvenu zaštitu u školi. Posebno obučeni učitelji i školski psiholog pružaju podršku i pomoć učenicima s odgojno-obrazovnim problemima.
Osnovna škola „Dr. Stjepan Ilijašević“ Oriovac (Hrvatska)
POVEZNICA ZA STREET VIEW: OŠ_Dr_Stjepan_Ilijašević_Oriovac_street_view
Osnovna škola „Dr. Stjepan Ilijašević“ Oriovac je javna državna škola smještena u Oriovcu, a osnovana je 1980. godine. Oriovac je malo selo u Brodsko – posavskoj županiji (istočni dio Hrvatske - Slavonija) s populacijom od otprilike 1800 stanovnika (najbliži grad je Slavonski Brod kao centar Brodsko – posavske županije).
Naša škola ima dvije područne škola u dva druga sela: Brodski Stupnik i Slavonski Kobaš. Osnovnoškolski sustav je koncipiran od 8 razreda, a naša škola ima oko 330 učenika u dobi od 6 do 14 godina te oko 40 učitelja. U školi također rade pedagoginja. psihologinja i knjižničarka.
Pored osnovnih predmeta (Hrvatski i Engleski jezik, Matematika, Likovni, Vjeronauk, Tjelesna i zdravstvena kultura, Fizika, Kemija, Geografija, Povijest, Tehnička kultura, Biologija, Priroda i društvo, Glazbeni) učenici mogu birati neke od izbornih i iznannastavnih aktivnosti poput: Njemačkog jezika, Informatike, Plesne skupine, Dramske skupine, Lutkarske, Pick-point grupe, Robotike, Sportskih aktivnosti, Domaćinstva i drugih. Te se aktivnosti mogu mijenjati ili dodavati nove ovisno o interesima učenika.
Naša škola je digitalno opremljena, a većina naših učitelja je educirana za rad s različitim aplikacijama u razredu, pametnim pločama, a naši učenici imaju pristup tabletima, micro bitovima, virtualnim učionicama itd. Kao školski kolektiv, otvoreni smo za suradnju na raznim vrstama projekata s ciljem unapređenja naših znanja, vještina i stjecanja vrijednih iskustava.
Ceip Antonio de Nebrija (Španjolska)
POVEZNICA ZA STREET VIEW: Ceip_Antonio_de_Nebrija_school_street_view
Ceip Antonio Nebrija je državna škola koju polaze učenici starosti između 3 i 12 godina – sadrži drugu fazu vrtića koju polaze učenici starosti između 3 i 5 godina te fazu osnovnoškolskog obrazovanja, učeničke dobi između 6 i 12 godina.
Škola je službeno otvorena 1972. godine i smještena je u Okrugu VII, u sjevernom dijelu područja Alcala de Henares, na području Madrida. Broj stanovnika Okruga VII je oko 46 000. To se područje može smatrati siromašnijim dijelom u kojemu je većina obitelji srednjeg ili nižeg socioekonomskog statusa.
Škola broji 25 učitelja, oko 270 učenika u dobi između 3 i 12 godina koji su smješteni u 2 vrtićka odjela te 9 osnovnoškolskih razreda. Osoblje škole je uglavnom stalno zaposleno, što omogućuje provođenje dugotrajnih projekata. Većina učitelja škole se posebno zalaže za unapređenje metoda poučavanja tijekom nastavnog procesa kao i prilagodbi novostima u svijetu poučavanja.
Bekeschool (Lievegem – Fladers - Belgija)
POVEZNICA ZA STREET VIEW: Bekeschool_street_view
Škola Beke je osnovna škola smještena u mjestu Beke. Beke je malo selo u Lievegemu (u belgijskoj pokrajini na istoku Flandrije). Lievegem ima oko 26 000 stanovnika. (Najbliži veći grad je Ghent)
Škola zapošljava oko 20 učitelja te prima učenike od jasličke dobi do dvanaestogodišnjaka. Nastava je organizirana u 3 predškolska razreda i 7 osnovnoškolskih. U našoj školi učitelji predaju sve predmete (Nizozemski i Francuski jezik, Matematiku, Vjeronauk, Likovnu kulturu, Glazbeni, Glumu, Prirodu, Povijest, Biologiju) jednoj razrednoj grupi. Uz razrednog učitelja u jednom razrednom odjelu predaje i nastavnik Tjelesne i zdravstvene kulture koji taj predmet predaje svim učenicima. Nastavni predmeti poput Likovne i Glazbene kulture, Glume, Prirode, Povijesti, Biologije i jezika se predaju u obliku projekata. Trudimo se kombinirati sve predmete unutar projektne nastave. Učenici sami biraju temu projekta uz prethodni dogovor s razrednim učiteljem. Učenike poučavamo na principu iskustvenog učenja krećući se od njihovih interesa i znanja. Naša škola je digitalno opremljena, a naši su učitelji osposobljeni za rad na raznim aplikacijama, pametnim pločama, a naši učenici imaju pristup tabletima i računalima.
Škola također ima učitelja za rad s učenicima s posebnim potrebama. Odgojno-obrazovni sustav Flandrije je zasnovan na europskom principu inkluzije. Svako je dijete dobrodošlo u našu školu. U slučajevima da djetetove potrebe premašuju mogućnosti koje naša škola pruža, dijete će biti upućeno u specijaliziranu ustanovu.
Kao školski kolektiv, otvoreni smo za suradnju na različitim vrstama projekata kako bismo unaprijedili svoja znanja i vještine te stekli novo i vrijedno iskustvo.
Mobilnost u Španjolsku (Alcala de Henares)
Nakon više od dvije turbulentne i teške godine, mobilnosti u sklopu međunarodnog Erasmus + projekta „Play Children Play“ se nastavljaju. Planirane aktivnosti su tijekom pandemijskog vremena doživjele značajne promjene, ali projekt nije stao. Iako su se do sada trebale odraditi već dvije mobilnosti, zbog preporuka Nacionalnih agencija te koordinatora projekta neke su na žalost otkazane, neke pomaknute ili izmijenjene.
Od naše zadnje mobilnosti u Finskoj (Pirkkala) do sada smo jedni drugima slali razne zadatke koje smo provodili s našim učenicima, a s ciljem upoznavanja tradicionalnih igara, kulture i običaja zemalja partnera (Finska, Belgija i Španjolska). Tako smo naše europske prijatelje upoznali s društvenom igrom Lisica i lovac – koju su strani učenici igrali na nacrtanim pločama, ali i u živo na igralištu – učenici u Španjolskoj su čak sašili i odjeću za ovu igru. Prema dojmovima njihovih učitelja mogli smo zaključiti kako su u igri uživali te razvijali strateške sposobnosti i koristili osnove kombinatorike.
Prijatelji iz Finske su nam poslali vježbe istezanja i razgibavanja koje smo mogli koristiti kao mikropauze u nastavi za vrijeme pandemije kada su naši đaci vrijeme provodili pretežito bez doticaja s drugim učenicima. Vježbe su se vrlo lako mogle uklopiti u sadržaje poučavanja svih nastavnih predmeta, a učenici su naučili dobre vježbe razgibavanja koje mogu i dalje koristiti u vremenima kada se slabije kreću.
Nadalje, učitelji iz Belgije su nam poslali tradicionalnu belgijsku pjesmu (Worden wat je wil), a njihova učiteljica je osmislila korake koje su naši učenici mogli vježbati uz snimku i glazbu. Kako su se naši đaci zabavili, mogli ste vidjeti na stranicama naše škole. Kroz ovu zanimljivu aktivnost učenici su mogli čuti jezik naših prijatelja te uz glazbu i pokrete uživati i razvijati osjećaj za pokret i ritam.
Zadnji zadatak koji smo dobili bio je od naših prijatelja iz Alcale de Henares (Španjolska). Zadatak je bio tijelima ispisati poruku. Ovaj zadatak je možda više rezerviran za starije učenike iako se jednostavnije poruke mogu ispisati i s mlađima. Sve faze projekta su objavljivane na stranici škole pa ih se moglo periodično pratiti.
Svi su ti zadatci odrađeni prije samog polaska na razmjenu u Osnovnu školu CEIP Antonio de Nebrija smještene u Alcali de Henares – 40ak kilometara udaljeno od Madrida.
Na ovoj mobilnosti sudjelovalo je troje učitelja naše škole: učiteljica Likovne kulture Alena Martinović Mileusnić, učiteljica Matematike Marija Tomljenović Mličević te učitelj Engleskog jezika Antun Javor. Učitelji su u školi CEIP Antonio de Nebrija održali dva školska sata u 4. i 5. razredu na kojima su predstavili školu u kojoj rade te naveli zanimljivosti i osnovne činjenice svoje zemlje, poučavali su učenike riječima za boje na hrvatskom jeziku kroz zanimljive aktivnosti brain gyma koje je provela učiteljica Likovne kulture, a brojevima na hrvatskom jeziku kroz zanimljive aktivnosti poučavala ih je učiteljica Matematike. Učenici su rado sudjelovali u aktivnostima, a izgovaranje riječi na našem jeziku im je bilo posebno zanimljivo zbog brojnih glasova i izgovora kojih u njihovom jeziku nema. Bili su vrlo angažirani u području sporta i prepoznavanju sportskih velikana Hrvatske.
Nadalje, osim održanih sati, učitelji su sudjelovali u promatranju njihove nastave i održavanju radionica vezanih uz projekt. Cijela škola je bila uređena u bojama i tematici našeg projekta. Svaka zemlja sudionica je imala svoj kat škole – tj. određeni katovi su bili ukrašeni zastavama zemalja sudionica, poznatim ličnostima, crtežima i slikama poznatih građevina, izuma ili povijesnih ličnosti. Svaka zemlja imala je i gastronomski kutak pa su se u našem kutku našli i neizostavni crteži kulina, sarme, štrukli, praca, orahnjače, sira i tartufa. Učenici su čak izradili i kuharicu na hrvatskome jeziku sa slikama poznatih jela. Trud koji su uložili u uređenje škole za dolazak gostiju je vrijedan divljenja. Učenici su izvrsno prihvatili nas učitelje te oni hrabriji su često komunicirali s nama na engleskom jeziku, a španjolske sapunice koje smo davno gledali su nam pomogle da određene stvari i sami razumijemo iz govora učitelja i učenika – hvala Esmeraldi i Marisol 😊.
U školi smo održavali i sastanke na kojima smo ispunjavali Mobility Tool – u kojemu se prate i zapisuju troškovi projekta te smo ažurirali našu eTwinning stranicu novim podatcima i slikama vezanima uz faze projekta.
Također, jedan dan je održana priredba učenika u školskom dvorištu u kojemu je svaki razred pripremio određenu plesnu ili glazbenu točku. Neki su pokazali svoje plesačke, sviračke, a neki i pjevačke sposobnosti. Zadnji dan su učenici odigrali brojne igre vezane uz projekt: igre svih projektnih partnera, ali i domaće španjolske igre. Svaki razred je odigrao svaku igru. U školskom dvorištu su bili punktovi s različitim igrama, za svaku igru su učenici imali 15 do 20 minuta. Ravnatelj je na razglas svaki puta upozorio kada je vrijeme za rotaciju, a u međuvremenu je svirala španjolska pop glazba. Atmosfera je bila vrlo opuštena i poticajna. U nekim igrama su se okušali i učitelji.
Da ne mislite kako smo svo vrijeme proveli u poslu i školi, slobodno vrijeme smo provodili u turističkom razgledavanju Alcale (uz lokalne vodiče), ali smo i dva puta posjetili Madrid. Očarani gastronomijom, arhitekturom, umjetnošću i ljepotama grada bez problema smo u dva dana propješačili preko 40 km, što nam čak nije pokvarila niti kiša jedan od tih dana. Iskustvo koje se ovakvom razmjenom učitelja stekne je neprocjenjivo i neotuđivo te mijenja poglede kako na obrazovni sustav tako i na život. Upoznajući druge kulture i njihov način života, običaje, tradiciju i sustav širimo vlastite poglede na život te uočavamo kako stvari često nisu crno-bijele, a vlastite stavove izgrađujemo na osnovu iskustava. Zato su ovakve međunarodne suradnje od iznimne važnosti za svaku školu, njihove učenike i učitelje.
Do kraja projekta u listopadu 2022. godine ostaje nam još jedna mobilnost koja bi trebala biti održana krajem rujna 2022. godine u Belgiji. Uistinu se veselimo i toj mobilnosti, ali u isto vrijeme smo tužni što se naša međunarodna priča bliži svome kraju. Možda nam je to poziv da nastavimo i dalje s ovakvim divnim iskustvima!
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |